Köp- och leveransvillkor
Vid beställning träffas avtal om köp först när Fargust AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt i vår databas utan manuell översyn. Avtalen arkiveras hos Fargust. Vi ingår endast avtal med myndig person eller omyndig person om målsmans medgivande finns.
Betalningsalternativ:
Klarnas betalalternativ används. Faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Ej utlösta försändelser debiteras! Kostnad 199:-
Företagsfaktura 30 dagar
Förskottsfaktura
Priser: Fargust AB redovisar priser inklusive moms med 25 %.
Hanterings-/fakturaavgift:
Vissa ordrar beläggs med en hanteringsavigft. Summan beror på vilken betalmetod som nyttjas.
- Företagsfaktura 30 dagar: 100 kr (inkl moms)
- Förskottsfaktura: 100 kr (inkl moms)
Fraktkostnad:
Motionsbanden har en fast fraktkostnad motsvarande 350:- och massagefåtöljerna kostar 695:- i frakt.
Fraktkostnaderna redovisas i närheten av respektive produkt.
Övrig information:
Kreditupplysning
Om du betalar direkt med kontokort sker ingen kreditupplysning på webbplatsen. Om du väljer att betala mot faktura sker sedvanlig kreditkontroll innan köpet går igenom/godkänns i Fargusts webbshop. Kreditkontrollen sker automatiskt, ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson krävs att du inte har några registrerade betalningsanmärkningar samt att din deklarerade årsinkomst uppnår en viss nivå. Kreditupplysningen hanteras av Klarna.
Leveranstid
Normal leveranstid för lagerförda varor är för de flesta varor 3-6 arbetsdagar, efter det att vi har mottagit din beställning. Avvikelser kan förekomma men meddelas då på hemsidan (via kollisökning hos Postnord), via din orderbekräftelse eller genom att Fargust kontaktar dig på telefon eller epost. Du har då givetvis rätt att avstå ditt köp alternativt ändra din beställning, kontakta oss om du önskar avstå ditt köp. Längre leveranstider, för artiklar som är restnoterade i lokalt lager, informerar vi om via kundportalen.
Leveransätt
Fargust AB levererar med Postnord.
För massagefåtöljer och motionsband aviserar Postnord och bestämmer dag och ungefärlig tid för utkörning.
SMS-avisering
Samma dag som ditt paket anländer till Postens ombud skickas en SMS-avisering till det mobiltelefonnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning tar du med dig mobiltelefonen till ombudet, visar SMS-aviseringen samt giltig legitimation. OBS! Om du anger mobiltelefonnummer kommer du ENDAST att bli aviserad via SMS (ingen brevavi skickas hem till dig). Idag sker de flesta aviseringar så och på det viset bidrar vi alla till en förbättrad miljö.
Brevavisering
Gäller då Fargust inte emottagit något giltigt mobiltelefonnummer. Ombud skickar en brevavi till postadress. Ta med dig avin till det anvisade ombudet för att lösa ut din beställning.
Delad order
Skulle någon av artiklarna du har beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
Reservdelar omfattas EJ av kostnadsfria transporter. Reservdelar som köps debiteras alltid full frakt - tur och retur.
Obs! Sänd aldrig leveranser till oss med transportsätt som lämnas hos ombud. Vi har ej möjlighet att lösa ut dessa.
Returavgift
En returavgift om 100 SEK tas ut vid returer av ordervärde understigande 300 SEK.
Byten
Vid byte av produkt står vi för returen, men en ny fraktkostnad läggs på för den utgående leveransen. Detta gäller ej om felplock skett, eller om det är fel på produkten som erhållits.
Det är ej bytesrätt på underkläder/sovplagg.
Reservdelar omfattas EJ av kostnadsfria transporter. Reservdelar som köps debiteras alltid full frakt - tur och retur.