MENY

 

 


Köp- och leveransvillkor

Vid beställning träffas avtal om köp först när Fargust AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt i vår databas utan manuell översyn. Avtalen arkiveras hos Fargust. Vi ingår endast avtal med myndig person eller omyndig person om målsmans medgivande finns.

Betalningsalternativ:


Klarna

Klarnas betalalternativ används. Faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

Ej utlösta försändelser debiteras! Kostnad 199:-

Företagsfaktura 30 dagar

Förskottsfaktura

Priser: Fargust AB redovisar priser inklusive moms med 25 %.

Hanterings-/fakturaavgift:

Vissa ordrar beläggs med en hanteringsavigft. Summan beror på vilken betalmetod som nyttjas.

  • Företagsfaktura 30 dagar: 100 kr (inkl moms)
  • Förskottsfaktura: 100 kr (inkl moms)


Fraktkostnad:

Motionsbanden har en fast fraktkostnad motsvarande 350:- och massagefåtöljerna kostar 695:- i frakt.

Fraktkostnaderna redovisas i närheten av respektive produkt.

Övrig information:

Kreditupplysning
Om du betalar direkt med kontokort sker ingen kreditupplysning på webbplatsen. Om du väljer att betala mot faktura sker sedvanlig kreditkontroll innan köpet går igenom/godkänns i Fargusts webbshop. Kreditkontrollen sker automatiskt, ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson krävs att du inte har några registrerade betalningsanmärkningar samt att din deklarerade årsinkomst uppnår en viss nivå. Kreditupplysningen hanteras av Klarna.

Leveranstid
Normal leveranstid för lagerförda varor är för de flesta varor 3-6 arbetsdagar, efter det att vi har mottagit din beställning. Avvikelser kan förekomma men meddelas då på hemsidan (via kollisökning hos Postnord), via din orderbekräftelse eller genom att Fargust kontaktar dig på telefon eller epost. Du har då givetvis rätt att avstå ditt köp alternativt ändra din beställning, kontakta oss om du önskar avstå ditt köp. Längre leveranstider, för artiklar som är restnoterade i lokalt lager, informerar vi om via kundportalen.

Leveransätt
Fargust AB levererar med Postnord.
För massagefåtöljer och motionsband aviserar Postnord och bestämmer dag och ungefärlig tid för utkörning.

SMS-avisering
Samma dag som ditt paket anländer till Postens ombud skickas en SMS-avisering till det mobiltelefonnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning tar du med dig mobiltelefonen till ombudet, visar SMS-aviseringen samt giltig legitimation. OBS! Om du anger mobiltelefonnummer kommer du ENDAST att bli aviserad via SMS (ingen brevavi skickas hem till dig). Idag sker de flesta aviseringar så och på det viset bidrar vi alla till en förbättrad miljö.

Brevavisering
Gäller då Fargust inte emottagit något giltigt mobiltelefonnummer. Ombud skickar en brevavi till postadress.  Ta med dig avin till det anvisade ombudet för att lösa ut din beställning.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi via kundportalen, orderbekräftelsen eller genom att Fargust kontaktar dig via epost eller på din telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar, kontakta oss snarast om du upplever att din beställning blivit sen. Fargust arbetar alltid med att försöka lösa problemet på ett för kunden så bra sätt som möjligt. Det kan dock finnas särskilda tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja och leverera din order, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Delad order
Skulle någon av artiklarna du har beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Transportrisken
Fargust står för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Om en produkt är skadad vid leverans/mottagandet så skall kunden omgående kontakta Fargusts kundtjänst och ej packa upp varan om embalaget är skadat. Kunden står för skador som uppstår vid en eventuell returfrakt som kunden själv valt att returnera en produkt för att man t.ex. ångrat sitt köp.
 
Ej utlösta order
För alla outlösta paket debiterar Fargust kunden 199 kronor i avgift, motionsbanden debiteras med 650 kronor, massagefåtöljerna 1 000 kronor (om inte annat anges). Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering.
 
Garanti
Fargust AB säljer alla produkter med ett års garanti (med undantag från demoprodukter, som har så kallad leveransgaranti upp till tre månader). Spara faktura eller kvitto för eventuellt framtida utnyttjande av garanti- och reklamationsrätt (vid delbetalning skall följesedeln sparas).
Garantiärenden registreras med fördel via kundportalens formulär. Det går även att mejla in service- och supportärenden till support@support.attract.nu
Ofta kan garantiärenden hanteras genom tillgängliggörande av reservdelar som sänds ut för att enkelt kunna bytas. Vi tillhandahåller då både arbetsbeskrivningar i digitalt format och support via epost och telefoni i den mån det behövs. I det fall det inte går att lösa ett garantiärende på distans nyttjas inskicksservice - detta innebär transportkostnader, men kunden kan då nyttja Fargusts fraktavtal för billigare transporter. 
 
Ångerrätt
Du har självklart 14 dagars ångerrätt på samtliga Fargusts produkter. Varan måste återlämnas i ursprungligt skick, dvs. den måste vara oanvänd och emballaget intakt. Om du ångrar köpet står Fargust för returfrakten. Dock krediteras inte utkörningsfrakten. Önskemål om att utföra en retur görs via kundportalens formulär.
Ångrar du ditt köp innan leveransen lämnat vårt lager finns en begränsad möjlighet att hinna stoppa leveransen, genom att många steg i vår orderhantering sker med automatik. Du har dock fortfarande full ångerrätt - fraktkostnaden krediteras dock ej. Det är ej bytesrätt/ångerrätt på underkläder/sovplagg.
Reservdelar omfattas EJ av kostnadsfria transporter. Reservdelar som köps debiteras alltid full frakt - tur och retur.

Obs! Sänd aldrig leveranser till oss med transportsätt som lämnas hos ombud. Vi har ej möjlighet att lösa ut dessa. 

Returavgift
En returavgift om 100 SEK tas ut vid returer av ordervärde understigande 300 SEK.

Byten
Vid byte av produkt står vi för returen, men en ny fraktkostnad läggs på för den utgående leveransen. Detta gäller ej om felplock skett, eller om det är fel på produkten som erhållits.
Det är ej bytesrätt på underkläder/sovplagg.

Reservdelar omfattas EJ av kostnadsfria transporter. Reservdelar som köps debiteras alltid full frakt - tur och retur.
Reklamationer
Vid reklamationer, oavsett typ, skall Fargusts kundtjänst alltid kontaktas - besök gärna vår kundportal. Det är olika returhantering/förfarande beroende på vilken produkt kunden önskar returnera.
Returer och reklamationer registreras av kunden via Kundportalen. Besök vår kundportal.
Återbetalningar
Ev. återbetalningar sker direkt tillbaka till ditt kontokort. Om du har betalat på annat sätt förs dina pengar över till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i tredje hand via återbetalnings-avi. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
 
Påminnelse- och kravavgifter
Påminnelseavgift för försenade fakturor: 60 kr
Inkassokoavgift: 160 kr
Ränta: 8%
 
Vad säger distans- och hemförsäljningslagen? För komplett information om Distans- och hemförsäljningslagen, läs mer på: www.konsumentverket.se